„Ekstremalus šuolis“: paskutinis policijos įspėjimas ir Kūčių vakaras su traumomis (IV dalis)

Ketvirtojoje „Ekstremalaus šuolio“ dalyje Evelina lankosi ligoninėje. Tuo tarpu į stovyklą dar kartą atvyksta Prancūzijos teisėsaugininkai ir užklumpa tebešokinėjančius lietuvius. Ar paliks viaduką šuolių su virve asociacijos nariai dar kartą apsilankius teisėsaugininkams? Ir kaip Kūčių vakarą praleido lietuviai Fades viaduko papėdėje? Žiūrėkite vaizdo reportaže:

„Ekstremalus šuolis“. Nepakartojami lietuvių šuoliai nuo Prancūzijos viaduko ir pirmosios traumos (III dalis)

Trečioje „Ekstremalaus šuolio“ dalyje kelionė pasiekė kulminaciją. Komandos nariai atliko po šuolį nuo beveik 140 metrų aukščio. Kol netikėtai į stovyklą atvyko žandarmerijos pareigūnai. Ar lietuviai nutrauks šuolius? Ir kokią traumą patyrė Evelina? Žiūrėkite vaizdo reportaže:

„Ekstremalus šuolis“: Lietuviai šturmuoja vieną aukščiausių Europos viadukų (I dalis)

Pirmoje „Ekstremalaus šuolio“ dalyje šuolių su virve asociacijos nariai keliauja į Prancūzijoje stūksantį, vieną aukščiausių Europos geležinkelio viadukų. Ekstremalų tikslas vos atvykus įsirengti stovyklavietę statinio papėdėje ir su lyg aušra nepastebėtiems įsiropšti į viaduko konstrukcijas. Kaip sekėsi šuolininkams ir su kokiais sunkumais jie susidūrė, žiūrėkite vaizdo reportaže:

Individuali kelionė į Monblaną

Būną, kad sulaukiame interesantų, besidominčiu galimybe individualiai kopti į Monblaną. Tam gali būti daug priežasčių – labai ribotos atostogos, kiti planai, neleidžiantys prisiderinti prie paskelbtų datų, kažkokie asmeniniai spec. poreikiai (sveikata, greitis ir t.t.) ir t.t.

Galime padėti ir Jums 😉 Tiesiog tuomet mes neapsiimame jokių organizacinių darbų – Jūs patys turit rūpintis nuvykimu (važiuoti nuosavu automobiliu ar skristi lėktuvu) ir parvykimu iš Chamonix, maistu, alpinistiniu sveikatos ir gyvybės draudimu ir t.t.

Vieno vedlio žinios, laikas ir paslaugos padedant Jums pasiekti jūsų tikslą kainuoja ~200 €/d. Tipiškai kopimas su 1-3 žmonėmis yra šiek tiek greitesnis nei su didesne grupe, tad kopimui iki viršūnės ir nusileidimui atgal į Chamonix prireikia 3-5 dienų (vėlgi daug kas priklausys nuo oro…), tad vedlio paslaugos kainuos €800-1000 +Jūs apmokate visas jo kelionės išlaidas iš/į LT, maistą kelionėje, draudimą (dar ~ 1000-1500 lt). Sumoje individuali kelionė, be asmeninių išlaidų, kainuos papildomai ~€1000-1500. O asmeninės išlaidos irgi šiek tiek didesnės nei keliaujant grupėje, nes grupė atvyksta autobusiukais, gana pigiai, o pavieniui – dažniausiai skrendama, kopdama grupė maitinasi ekspediciniu gaminamu maistu ir miega savo palapinėse, „individualistai“ rezervuojasi nakvynes kalnų nameliuose (~€40/naktis) ir valgo ten gaminama maista (makaronų lėkštė ~12 eur 🙂 ir netgi perkasi vandenį buteliais po €5/litras, nes neturi įrangos, kad jo prisitirpinti 🙂

Šiaip palyginant sąnaudas 2-3 žmonėm jungtis į grupę ar individualiai samdyti vedlį, tai pastarasis variantas kainuoja tik ~€800-1000 brangiau, bet turi ir nemažai savo pliusų – lanksti kelionės data, lankstus kelionės plano keitimas, greitis, lengvos kuprinės (iki 10 kg), šiltesnis poilsis ir t.t.

Žodžiu – Jūsų teisė rinktis 🙂

2012 birželio kopimo fotometraštis

Tik šiandien grįžome iš naujausios, jau 6-os, ekspedicijos į Monblaną.

Šios kelionės išskirtinumas – ypač gausus kopikų būrys, net 15 naujokų „alpinistų“, 2 patyrę vedliai ir 1 padedantis, prikaupęs patirties kituose kalnuose, kelionėse.

Visus juos sėkmingai palydėjome į viršukalnę, bei saugiai sugrąžinome atgal!

Didis darbas ir, berods, rekordinis pasiekimas – dar niekad niekas nevedė tokios gausios grupės be „nuostolių“ – ligų, traumų, apsigalvojimo. Vadinasi yra kuo pasidžiaugti: tiek grupė labai tipri susibūrė, tiek mes, vedliai, viską suplanuojame ir įvykdome labai teisingai. Taipogi ir orai labai nepavedė – tik vieną parą turėjome pralaukti @3850 m šiokioje tokioje pūgoje, o jau sekančią dieną galėjome sėkmingai suvaikščioti į viršūnę.

O Jums – pasigrožėti kelionės fotometraščiu: Facebook.com/media/set/?set=a.10151839826410207.866346.803285206

Lietuviai dar kartą praėjo ekstremaliuoju El Caminito del Ray

Penki lietuviai neseniai grįžo iš gamtos bei laipiojimo gerbėjų pamėgtos vietos Ispanijoje – El Choro. Lietuvos šuolių su virve asociacijos nariui Dainiui Pilypui tai buvo antroji kelionė beveik lygiai po metų.

Balandžio antroje pusėje ir gegužės pradžioje apsilankę Ispanijoje (Andalūzijos regione, Malagoje, Aloro, El Choro)  Jonas Adomaitis, Ovidijus Kazlauskas, Eglė Šimonytė, Diana Bikzigitova ir Dainius Pilypas neskubėdami pasimėgavo kelione, laipiojo uolomis, landžiojo po senus tunelius po kalnais, pasibastė po aplinkinius kalnus ir grožėjosi nuostabia gamta.

Kelionė, kuri buvo iš anksto planuota ir organizuota nereikalavo didelių išlaidų. Beje, jauni žmonės nepamiršo šioje kelionėje ir Lietuvos simbolikos.

„Bilietai kainavo apie 400 šimtus litų, maisto Malagoje dviems žmonėms pripirkome penkioms dienoms už 36 eurus, gaminomės ant dujų degiklio, – Ekstremalas.lt pasakojo D.Pilypas. – Gyvenome lauke, tad hostelio reikėjo pirmą naktį Malagoje, kai mokėjome 15 eurų ir paskutinę, El Choro, kai paklojome 10 eurų, nes norėjom išsimaudyti, pasikrauti elektros prietaisus. Transportas vietoje kiekvienam kainavo po dešimt eurų. Tad daug neišlaidavome“.

Tiesa, šįkart ekstremalai neatliko šuolių su virve garsiajame El Caminito del Ray, kaip tai buvo pernai.

Priminsime, kad 2011 metų gegužę lietuviai ne tik įveikė ne kiekvienam mirtingajam praeinamą kelią El Caminito del Ray, kaip rašė Ekstremalas.lt, bet ir atliko kvapą gniaužiančius šuolius su virve!

El Caminito del Ray – Mažasis karaliaus kelias – kvapą gniaužiantis siauras klinties uolose susiformavęs tarpeklis Pietų Ispanijoje.

Beveik dviejų šimtų metrų aukštyje įrengta kalnų perėja su keliomis atkarpomis apie trijų kilometrų ilgio. Iš ten grįžę lietuviai ne tik įveikė ne kiekvienam mirtingajam praeinamą kelią, bet net atliko šuolius su virve!

Kelionės organizatorius D.Pilypas prieš kelias dienas vos grįžęs po antrosios kelionės mintyse jau galvoja apie trečiąją – rugsėjo-spalio mėnesį.

„Jei būsiu gyvas“, – juokėsi D.Pilypas.

Publikuota: Ekstremalas.lt

Pagrindinių mazgų rišimas

Viengubas ąsos mazgas.

Naudojamas saugos diržams rišti, virvės galui tvirtinti prie medžio ir pan..
Yra patikimas, virvę silpnina 14-18%. Dirba viena kryptimi, reikalingas kontrolinis mazgas.

05 Pagrindiniu mazgų rišimas

Jis taip pat rišamas ir taip:

04 Pagrindiniu mazgų rišimas

Dvigubas ąsos mazgas

Naudojamas gelbėjimo darbuose, vietoje saugos diržų leidžiantis virve.

02 Pagrindiniu mazgų rišimas

Trigubas ąsos mazgas

Naudojamas gelbėjimo darbuose, nuleidžiant ar pakeliant sužeistąjį su palydinčiuoju, einant uždaru ledynu, vietoje saugos diržų (reikia suderinti kilpų ilgius).

03 Pagrindiniu mazgų rišimas

Štaino mazgas

Naudojamas Prie didelių statinių apkrovų, perkėloje, gelbėjimo darbuose.
Mazgas greitai ir lengvai išrišamas po didelių statinių apkrovų.

08 Pagrindiniu mazgų rišimas

Vedlio mazgas

Naudojamas prisirišimui prie virvės, saugos diržų jungimui, kilpai surišti ir pan…
Ypatumai: paliekami 8-10 cm ilgio galai. Mazgas turi būti gerai surišamas. Viengubam vedlio mazgui būtinas kontrolinis mazgas. Mažai silpnina virvę. Sunkiai išrišamas po didelių statinių apkrovų.

Dvigubas:

09 Pagrindiniu mazgų rišimas

Viengubas:

10 Pagrindiniu mazgų rišimas

Austriškas vedlys

Naudojimas: rišamas virvės viduryje, kelių žmonių ryšiui, gelbėjimo darbuose, rišant neštuvus.
Ypatumai: Nelaužia virvės.

11 Pagrindiniu mazgų rišimas

Audėjų mazgas

Naudojimas: vienodo skersmens virvėms jungti.
Ypatumai: būtini kontroliniai mazgai. Paprastas, greitai užrišamas, patikimas. Užima daug vietos (kartu su kontroliniais mazgais). Sunkiai išrišamas po didelių statinių apkrovų.
12 Pagrindiniu mazgų rišimas

Tiesusis mazgas

Naudojimas: vienodo skersmens virvėms sujungti.
Ypatumai: būtini kontroliniai mazgai. Smarkiai silpnina virvę (~40 %). Nelabai patikimas (abu laisvi galai turi būti vienoje pusėje).

14 Pagrindiniu mazgų rišimas

Grapvaino mazgas

Naudojimas: vienodo skersmens virvėms surišti, įdėklams parišti, atotampoms, ir kitur, kur nereikia išrišinėti.
Ypatumai: labai patikimas. Virvę silpnina tik 18-20 %, nereikalauja kontrolinių mazgų. Užima daug vietos, sunkiai išsiriša po didelės statinės apkrovos.

16 Pagrindiniu mazgų rišimas

Priešpriešinis mazgas

Naudojimas: vienodo skersmens virvėms jungti, juostoms surišti.
Ypatumai: patikimas, mažas, nereikalingas kontrolinis mazgas. Sunkiai išrišamas. Reikia palikti ne trumpesnius kaip 10 cm ilgio galiukus.

17 Pagrindiniu mazgų rišimas

Dvigubas priešpriešinis mazgas

Naudojimas: rekomenduojamas gelbėjimo darbuose prailginant virvę, virvėms sujungti.
Ypatumai: patikimas, mažiau už viengubą silpnina virvę.

18 Pagrindiniu mazgų rišimas

Akademinis mazgas

Naudojimas: skirtingo skersmens virvėms jungti.
Ypatumai: žymiai silpnina virvę (35-45 %). Būtini kontroliniai mazgai. Lengvai atrišamas.

19 Pagrindiniu mazgų rišimas

Bramškotinis mazgas

Naudojimas: skirtingo skersmens virvėms jungti.
Ypatumai: silpnina virvę 20-25 % esant vienodiems virvių storiams ir 25-35 % esant skirtingiems storiams.

20 Pagrindiniu mazgų rišimas

Piemenų mazgas

Naudojimas: rišant neštuvus.
Ypatumai: neužsiveržia. Lengvai atrišamas. Gali būti rišamas vienu galu.

21 Pagrindiniu mazgų rišimas

Fiksuojantis mazgas

Naudojimas: krypčiai pakeisti stačiu kampu, neštuvuose ir pan…
Ypatumai: nepersislenka.

22 Pagrindiniu mazgų rišimas

Dviguba aštuoniukė

Naudojimas: virvėms jungti.
Ypatumai: lengvai išrišamas.

29 Pagrindiniu mazgų rišimas

Žozefinos mazgas

Naudojimas: virvėms jungti.
Ypatumai: patikimas. Mažai praslysta. Lengvai išrišamas po statinių krūvių, reikalingi kontroliniai mazgai.

30 Pagrindiniu mazgų rišimas